Niewypłacalność w branży hotelarskiej – jak ogłosić upadłość hotelu?

2023-02-14

Co raz częściej słyszymy o problemach finansowych właścicieli hoteli. Niewypłacalność w branży hotelarskiej to spory problem, zwłaszcza biorąc pod uwagę obecne koszty prowadzenia działalności. Właściciel borykający się z nawarstwiającym się zadłużeniem powinien rozważyć ogłoszenie upadłości hotelu. Co daje postępowanie i jak ogłosić upadłość hotelu?

Niewypłacalność w branży hotelarskiej – jak poradzić sobie z zadłużeniem?

Niewypłacalność hotelu może być wynikiem wielu różnych okoliczności. W ostatnich latach branża hotelarska ucierpiała m.in. z powodu pandemii czy wzrastających kosztów życia. Niesprzyjające okoliczności sprawiły, że wiele hoteli boryka się obecnie z problemami finansowymi. Gdy właściciel hotelu traci możliwość regulowania zobowiązań staje się niewypłacalny. Wówczas spełnia on przesłankę umożliwiającą ogłoszenie upadłości hotelu. To właśnie upadłość jest skutecznym rozwiązaniem pozwalającym na poradzenie sobie z zadłużeniem. Sądowe postępowanie umożliwia dłużnikowi rozpoczęcie życia bez długów i zapewnia skuteczną ochronę przed wierzycielami. Co jeszcze zyskuje właściciel ogłaszając upadłość hotelu?

niewyplacalnosc-w-branzy-hotelarskiej-jak-oglosic-upadlosc-hotelu

Co zyska właściciel ogłaszając upadłość hotelu?

Ogłoszenie upadłości hotelu jest dla właściciela pierwszym krokiem w kierunku oddłużenia. Umorzenie zobowiązań dłużnika będzie podstawowym celem wszczętego postępowania upadłościowego. Samo postępowanie zapewnia właścicielowi także inne korzyści. W szczególności zyskuje on ochronę przed wierzycielami. Przejawia się ona m.in. umorzeniem postępowań egzekucyjnych, jeśli takie były prowadzone wobec dłużnika. Bez względu na ewentualne postępowania każdy dłużnik zyskuje wstrzymanie naliczania odsetek, dzięki czemu zadłużenie nie nawarstwia się. Nie dochodzi więc do piętrzenia się zadłużenia. Na tym etapie wierzyciele kontaktują się nie z dłużnikiem, a z syndykiem. Praktyka pokazuje, że w tym momencie wstrzymywane są działania windykacyjne, a dłużnik oraz jego rodzina odzyskują spokój. Postępowanie zwieńczone jest umorzeniem długów, co pozwala na patrzenie w przyszłość z nadzieją.

Kiedy właściciel może ogłosić upadłość hotelu?

Aby właściciel mógł ogłosić upadłość hotelu musi być osobą niewypłacalną. Co do zasady właściciel hotelu może ogłosić upadłość według dwóch trybów – na zasadach ogólnych oraz w ramach tzw. upadłości konsumenckiej. W ostatnich latach zmieniły się regulacje dotyczące postepowań konsumenckich, dzięki czemu mogą z nich korzystać także niektórzy przedsiębiorcy. Oznacza to możliwość skorzystania z uproszczonej procedury. Aby przedsiębiorca mógł ogłosić upadłość konsumencką poza statusem osoby niewypłacalnej musi jedynie dokonać wykreślenia z CEIDG. Wówczas będzie mógł złożyć wniosek w oparciu o regulacje przewidziane dla osób fizycznych i uzyskać jego pozytywne rozpatrzenie. Postepowanie kończy się postanowieniem sądu oraz umorzeniem zobowiązań dłużnika, także tych pochodzących z prowadzonej działalności.

niewyplacalnosc-w-branzy-hotelarskiej-jak-oglosic-upadlosc-hotelu

Jak ogłosić upadłość hotelu?

Upadłość konsumencka to postępowanie inicjowane wnioskiem dłużnika. Osoba zadłużona składa go we właściwym sądzie rejonowym. Jego przygotowanie jest bardzo istotne, dlatego warto skorzystać z pomocy prawnika od upadłości. Pomoże on w zgromadzeniu wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów. Właściwe skompletowanie wniosku pozwoli na sprawne przeprowadzenie postepowania. Po złożeniu i opłacie wniosku – opłata sądowa to jedynie 30 zł – dłużnik oczekuje na jego rozpatrzenie. Wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości konsumenckiej rozpoczyna postępowanie właściwe, w którym działa m.in. syndyk. To także ten etap, kiedy dłużnik zyskuje ochronę przewidzianą Prawem upadłościowym. Ogłoszenie upadłości hotelu jest szansą na uzyskanie oddłużenia i jest sposobem na niewypłacalność w branży hotelarskiej. Co więcej właściciel będzie mógł w przyszłości ponownie prowadzić działalność. Postępowanie niesie za sobą wiele korzyści, dlatego też właściciel borykający się z problemami finansowymi powinien ocenić swoją sytuację i rozważyć złożenie wniosku. 

Kategorie

Archiwum

Tagi

Wypełnij formularz

OPINIE NASZYCH KLIENTÓW

Kancelaria Prawna Pana Daniela jest godna polecenia, jest to profesjonalny fachowiec z dużym doświadczeniem, zaangażowaniem do pracy i empatią do ludzi. Jest godną zaufania osobą, która w rzeczowy sposób podchodzi do każdej sprawy, jest pewna swojego stanowiska i finalnie rzecz biorąc klient jest bardzo zadowolony z jego skuteczności. Uzyskałem pomoc niejednokrotnie z pozytywnym skutkiem, bardzo serdecznie polecam.

Dawid, Ruda Śląska

Profesjonalna i szybka pomoc. bardzo dobry kontakt i duża wiedza. Na pewno będę współpracował w przyszłości o ile będzie taka konieczność. Młody człowiek z doświadczeniem, którego nie zjadła rutyna polecam.

Krystian, Zabrze

Kancelaria na duży plus. Podjąłem współpracę i nie żałuję swojej decyzji. Byłem bardzo zaskoczony wiedzą i jak potrafią pomóc człowiekowi. Naprawdę polecam.

Piotr, Zabrze

Kancelaria zajęła się moja sprawa. Spełniła wszystkie moje oczekiwania. Szybki i łatwy kontakt, sprawa tłumaczona ze zrozumieniem. Polecam!

Iwona, Nottingham

Bardzo profesjonalne podejście do sprawy. Pomoc w krótkim czasie. Jestem zadowolona z obsługi i pomocy. Polecam bardzo.

Eryka Górecka

Korzystałam z usług Kancelarii i jestem bardzo zadowolona, obsługa solidna i profesjonalna. Super podejście do klienta, polecam z czystym sumieniem. Pozdrawiam.

Bożena Husar
Potrzebujesz pomocy?   Zadzwoń Potrzebujesz pomocy?   Zadzwoń