Wypadki w pracy i w drodze do pracy

Wypadek przy pracy to nagłe zdarzenie wywołane przyczyną zewnętrzną, które nastąpiło w związku z wykonywaniem pracy a jego skutkiem jest uraz lub śmierć.

Za wypadek przy pracy uważa się również

• wypadek, który miał miejsce podczas pokonywania drogi do pracy bądź z pracy,
  • wypadek mający miejsce podczas podróży służbowej, chyba, że wypadek został spowodowany postępowaniem pracownika niezwiązanym z wykonywaniem powierzonych mu zadań,
  • wypadek podczas odbywania szkolenia z zakresu powszechnej samoobrony, szkolenia u pracodawcy bądź na podstawie skierowania pracodawcy, urzędu pracy,
  • wypadek mający miejsce w czasie wykonywania czynności na rzecz organizacji związkowych działających u pracodawcy,

Co przysługuje poszkodowanemu w wypadku przy pracy?

• Wynagrodzenie od pracodawcy w czasie niezdolności do pracy
    • Jednym z najważniejszych ze świadczeń jakie przysługują poszkodowanemu w wypadku przy pracy i w drodze do pracy to wynagrodzenie, które ma obowiązek wypłacać pracodawca w okresie niezdolności do pracy. Obowiązek ten spoczywa na pracodawcy do 33 dnia trwania niezdolności do pracy a wysokość wypłacanego świadczenia wynosi 100% wynagrodzenia.
  • Zasiłek chorobowy
    • W przypadku, gdy niezdolność do pracy trwa dłużej aniżeli 33 dni, poszkodowanemu przysługuje zasiłek chorobowy. Wysokość zasiłku chorobowego wynosi 100% podstawy zasiłku, który jest obliczany na podstawie przeciętnego wynagrodzenia w ostatnich 12 miesiącach kalendarzowych. Zasiłek chorobowy przysługuje do 182 dnia trwania niezdolności do pracy.
  • Świadczenie rehabilitacyjne
    • Świadczenie rehabilitacyjne w wysokości 90% podstawy wymiaru zasiłku chorobowego przysługuje za okres pierwszych trzech miesięcy,
    • Świadczenie rehabilitacyjne w wysokości 75% podstawy wymiaru zasiłku chorobowego przysługuje w pozostałym okresie,
    • Należy pamiętać, że dla kobiet będących w ciąży posiadających uprawnienie do pobierania świadczenia rehabilitacyjnego wymiary podstawy świadczenia rehabilitacyjnego wynosi 100% zasiłku chorobowego.
  • Jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy bądź w drodze do pracy.
  • Zasiłek wyrównawczy – przysługuje poszkodowanemu pracownikowi w razie obniżeniu wynagrodzenia wskutek stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu.
  • Jednorazowe odszkodowanie – przysługuje poszkodowanemu, który doznał stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu a w razie śmierci poszkodowanego przysługuje rodzinie.
  • Renta z tytułu niezdolności do pracy – przysługuje ubezpieczonemu, który stał się niezdolny do pracy wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej.
  • Renta szkoleniowa – przysługuje ubezpieczonemu wobec którego orzeczono wskazanie przekwalifikowania ze względu na niezdolność do pracy w obecnym zawodzie spowodowaną wypadkiem przy pracy lub chorobą zawodową.
  • Renta rodzinna - dla członków rodziny zmarłego ubezpieczonego lub rencisty uprawnionego do renty z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej.

Wypełnij formularz

OPINIE NASZYCH KLIENTÓW

Kancelaria Prawna Pana Daniela jest godna polecenia, jest to profesjonalny fachowiec z dużym doświadczeniem, zaangażowaniem do pracy i empatią do ludzi. Jest godną zaufania osobą, która w rzeczowy sposób podchodzi do każdej sprawy, jest pewna swojego stanowiska i finalnie rzecz biorąc klient jest bardzo zadowolony z jego skuteczności. Uzyskałem pomoc niejednokrotnie z pozytywnym skutkiem, bardzo serdecznie polecam.

Dawid, Ruda Śląska

Profesjonalna i szybka pomoc. bardzo dobry kontakt i duża wiedza. Na pewno będę współpracował w przyszłości o ile będzie taka konieczność. Młody człowiek z doświadczeniem, którego nie zjadła rutyna polecam.

Krystian, Zabrze

Kancelaria na duży plus. Podjąłem współpracę i nie żałuję swojej decyzji. Byłem bardzo zaskoczony wiedzą i jak potrafią pomóc człowiekowi. Naprawdę polecam.

Piotr, Zabrze

Kancelaria zajęła się moja sprawa. Spełniła wszystkie moje oczekiwania. Szybki i łatwy kontakt, sprawa tłumaczona ze zrozumieniem. Polecam!

Iwona, Nottingham

Bardzo profesjonalne podejście do sprawy. Pomoc w krótkim czasie. Jestem zadowolona z obsługi i pomocy. Polecam bardzo.

Eryka Górecka

Korzystałam z usług Kancelarii i jestem bardzo zadowolona, obsługa solidna i profesjonalna. Super podejście do klienta, polecam z czystym sumieniem. Pozdrawiam.

Bożena Husar
Potrzebujesz pomocy?   Zadzwoń Potrzebujesz pomocy?   Zadzwoń